Νιτρικα- Φοσφωρικα
-
- Posts in topic: 2
- Δημοσιεύσεις: 233
- Εγγραφή: Τρί 09 Οκτ 2018, 16:30
- Τοποθεσία: Νικαια
- Έχει βάλει Like: 62 times
- Του έχουν βάλει Like: 51 times
- Επικοινωνία:
Νιτρικα- Φοσφωρικα
Λογω του οτι τα νιτρικα και τα φοσφωρικα μου ειναι στο Μηδεν ενω ταιζω αρκετα, εκανα μια αναζητηση κσι ειδα οτι μπορει να γινει αιτια εξαρσης αλγης.
Σε τι επιπεδα κρατατε τα δικα σας ενυδρεια;
Σε τι επιπεδα κρατατε τα δικα σας ενυδρεια;
- Νίκος
- Administrator
- Posts in topic: 2
- Δημοσιεύσεις: 9283
- Εγγραφή: Δευ 12 Φεβ 2018, 00:33
- Τοποθεσία: Πειραιάς
- Έχει βάλει Like: 1832 times
- Του έχουν βάλει Like: 2416 times
- GodFather
- Posts in topic: 3
- Δημοσιεύσεις: 1943
- Εγγραφή: Δευ 12 Φεβ 2018, 09:42
- Έχει βάλει Like: 136 times
- Του έχουν βάλει Like: 362 times
Re: Νιτρικα- Φοσφωρικα
Καλημέρα σας,
Εγώ από τη δική μου την πλευρά εχώ μπερδευτεί και σίγουρα θα χρειαστώ τη βοήθεια σας για να κατανοήσω αυτόν τον πίνακα.
Πάμε λοιπόν...
Καταρχήν εγω "καφε" χρώμα δε βλέπω (μπορεί να φταίνε και τα ριμάδια τα γυαλιά μου...λόγο ηλικίας βλέπετε).
Εγω βλέπω μονο "Μπεζ, Πράσινο, και Γαλάζιο".
Όπως διαβάζω αυτόν τον πίνακα, το πρώτο πράγμα που καταλαβαίνω είναι ότι όπως και να έχει την άλγη ΔΕΝ την γλιτώνεις..!!!
Είτε έτσι είτε αλλιώς ...άλγη θα έχεις. Μα με περισσότερες πιθανότητες μα με λιγότερες..η ουσία είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος συνδιασμός που να σου λεει ότι με αυτόν δεν θα έχεις άλγη.
Επίσης δεν καταλαβαίνω πως είναι δυνατόν να πετύχεις για μεγάλο χρονικό διάστημα τόσο σταθερες τιμες σε αυτα τα 2, όταν όλοι μας ξέρουμε ότι από τροφή σε τροφή είτε ως είδος (κατεψυγμένη, φλεικς, ζωντανή, κτλ..) είτε ως μάρκα, είτε το κυριότερο ως ποσότητα που ρίχνουμε εμείς, δεν μπορούμε να πετύχουμε κάτι σταθερά επαναλαμβανόμενο.
Άρα ..πως θα πετύχουμε αυτές τι τιμές ?
Εν ολίγης αυτός ο πίνακας μου θυμίζει λιγάκι τους χρησμούς της πηθείας που ότι και να γινόταν ήταν καλυμένη και είχε πάντα δίκιο.
Εγώ από τη δική μου την πλευρά εχώ μπερδευτεί και σίγουρα θα χρειαστώ τη βοήθεια σας για να κατανοήσω αυτόν τον πίνακα.
Πάμε λοιπόν...
Καταρχήν εγω "καφε" χρώμα δε βλέπω (μπορεί να φταίνε και τα ριμάδια τα γυαλιά μου...λόγο ηλικίας βλέπετε).
Εγω βλέπω μονο "Μπεζ, Πράσινο, και Γαλάζιο".
Όπως διαβάζω αυτόν τον πίνακα, το πρώτο πράγμα που καταλαβαίνω είναι ότι όπως και να έχει την άλγη ΔΕΝ την γλιτώνεις..!!!
Είτε έτσι είτε αλλιώς ...άλγη θα έχεις. Μα με περισσότερες πιθανότητες μα με λιγότερες..η ουσία είναι ότι δεν υπάρχει κάποιος συνδιασμός που να σου λεει ότι με αυτόν δεν θα έχεις άλγη.
Επίσης δεν καταλαβαίνω πως είναι δυνατόν να πετύχεις για μεγάλο χρονικό διάστημα τόσο σταθερες τιμες σε αυτα τα 2, όταν όλοι μας ξέρουμε ότι από τροφή σε τροφή είτε ως είδος (κατεψυγμένη, φλεικς, ζωντανή, κτλ..) είτε ως μάρκα, είτε το κυριότερο ως ποσότητα που ρίχνουμε εμείς, δεν μπορούμε να πετύχουμε κάτι σταθερά επαναλαμβανόμενο.
Άρα ..πως θα πετύχουμε αυτές τι τιμές ?
Εν ολίγης αυτός ο πίνακας μου θυμίζει λιγάκι τους χρησμούς της πηθείας που ότι και να γινόταν ήταν καλυμένη και είχε πάντα δίκιο.
Λάμπρος.Τ
- Revolution1925
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Δημοσιεύσεις: 410
- Εγγραφή: Δευ 05 Μαρ 2018, 12:03
- Τοποθεσία: Αριδαια
- Έχει βάλει Like: 86 times
- Του έχουν βάλει Like: 70 times
Re: Νιτρικα- Φοσφωρικα
Επιδή το τελευταίο τρίμηνο εγώ διαβάσει πάρα πολλά
πράγματα για το συγκεκριμένο θέμα ας πω και εγώ την γνώμη μου.
Καταρχήν το Redfield ratio είναι ένας μπούσουλας και όχι ο κανόνας. Αυτό που ισχύει στην φύση δεν μπορεί να ισχύει στα ενυδρεία μας για πολλούς και διάφορους λόγους. Γενικά παντως μια αναλογία 10:1 θεωρείται καλή στα ενυδρεία. Χωρίς αυτό ξαναλέω να αποτελεί κανόνας!
Η άλγη υπάρχει στην φύση και είναι μέρος της καλής λειτουργίας των υφαλων. Οπότε είναι φυσικό να υπάρχει σε μικρές ποσότητες και στα ενυδρεία μας. Αυτό που προσπαθούμε να αποφύγουμε είναι η έξαρση της σε σημείο να είναι ενοχλητική στο μάτι η στα ζωντανά που φιλοξενούμε.
Άλγη σε φυσιολογικά επίπεδα υπάρχει και καταναλώνετε από τα συνεργεία καθαρισμού του εκάστοτε συστήματος.
Το πως μπορούμε τώρα να κρατάμε σταθερές τιμές στα θρεπτικά τώρα. Η θεωρία λέει να βρεις μια ρουτίνα και να την ακολουθείς ευλαβικά.Με μια αυτόματη ταιστρα πχ σταθεροποιεις τα ταισματα σου.
Βρίσκεις και μια ρουτίνα στις αλλαγές σου ώστε να κρατιούνται τα θρεπτικά εκεί που θες και είσαι θεωρητικά οκ.
Φυσικά κάθε σύστημα είναι διαφορετικό και κάποιος μπορεί να κρατάει νιτρικά 20 και να μην έχει ίχνος άλγης ενώ κάποιος άλλος μπορεί να έχει χαμηλά θρεπτικά και να έχει αλγες.
Γενικά το σημαντικότερο πράγμα κατά την γνώμη μου είναι αυτό που διαβάζουμε όλοι ως πρώτο πράγμα στο θαλασσινό και αργότερα περνει ο κ***ς μας αέρα και το ξεχνάμε.
ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ. Αν έχεις ένα σύστημα που δουλεύει ΜΗΝ το πειράζεις και μην αλλάξεις τίποτα!
Το θέμα θρεπτικά είναι ένα πολύ σύνθετο ζήτημα όπως όλα τα πράγματα στα θαλασσινά ενυδρεία. Έχει να κάνει με το τι κοράλλια έχεις μέσα, σε τι ποσότητες, πόσο φωτισμό, τι είδος φωτισμού, τι καταναλωσεις έχεις, πόσα ψάρια κτλ.
Πάντως το μεγαλύτερο ποσοστό των χομπιστων απ ότι διαβάζω θεωρεί ότι με 2 νιτρικά είναι ένα σύστημα καλά.
Βασικό πράγμα να μην αφήσουμε ποτέ να μηδενίσουν είτε τα νιτρικά μας είτε τα φωσφορικά μας γιατί μετά θα έχουμε άλλα!
πράγματα για το συγκεκριμένο θέμα ας πω και εγώ την γνώμη μου.
Καταρχήν το Redfield ratio είναι ένας μπούσουλας και όχι ο κανόνας. Αυτό που ισχύει στην φύση δεν μπορεί να ισχύει στα ενυδρεία μας για πολλούς και διάφορους λόγους. Γενικά παντως μια αναλογία 10:1 θεωρείται καλή στα ενυδρεία. Χωρίς αυτό ξαναλέω να αποτελεί κανόνας!
Η άλγη υπάρχει στην φύση και είναι μέρος της καλής λειτουργίας των υφαλων. Οπότε είναι φυσικό να υπάρχει σε μικρές ποσότητες και στα ενυδρεία μας. Αυτό που προσπαθούμε να αποφύγουμε είναι η έξαρση της σε σημείο να είναι ενοχλητική στο μάτι η στα ζωντανά που φιλοξενούμε.
Άλγη σε φυσιολογικά επίπεδα υπάρχει και καταναλώνετε από τα συνεργεία καθαρισμού του εκάστοτε συστήματος.
Το πως μπορούμε τώρα να κρατάμε σταθερές τιμές στα θρεπτικά τώρα. Η θεωρία λέει να βρεις μια ρουτίνα και να την ακολουθείς ευλαβικά.Με μια αυτόματη ταιστρα πχ σταθεροποιεις τα ταισματα σου.
Βρίσκεις και μια ρουτίνα στις αλλαγές σου ώστε να κρατιούνται τα θρεπτικά εκεί που θες και είσαι θεωρητικά οκ.
Φυσικά κάθε σύστημα είναι διαφορετικό και κάποιος μπορεί να κρατάει νιτρικά 20 και να μην έχει ίχνος άλγης ενώ κάποιος άλλος μπορεί να έχει χαμηλά θρεπτικά και να έχει αλγες.
Γενικά το σημαντικότερο πράγμα κατά την γνώμη μου είναι αυτό που διαβάζουμε όλοι ως πρώτο πράγμα στο θαλασσινό και αργότερα περνει ο κ***ς μας αέρα και το ξεχνάμε.
ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ. Αν έχεις ένα σύστημα που δουλεύει ΜΗΝ το πειράζεις και μην αλλάξεις τίποτα!
Το θέμα θρεπτικά είναι ένα πολύ σύνθετο ζήτημα όπως όλα τα πράγματα στα θαλασσινά ενυδρεία. Έχει να κάνει με το τι κοράλλια έχεις μέσα, σε τι ποσότητες, πόσο φωτισμό, τι είδος φωτισμού, τι καταναλωσεις έχεις, πόσα ψάρια κτλ.
Πάντως το μεγαλύτερο ποσοστό των χομπιστων απ ότι διαβάζω θεωρεί ότι με 2 νιτρικά είναι ένα σύστημα καλά.
Βασικό πράγμα να μην αφήσουμε ποτέ να μηδενίσουν είτε τα νιτρικά μας είτε τα φωσφορικά μας γιατί μετά θα έχουμε άλλα!
- Νίκος
- Administrator
- Posts in topic: 2
- Δημοσιεύσεις: 9283
- Εγγραφή: Δευ 12 Φεβ 2018, 00:33
- Τοποθεσία: Πειραιάς
- Έχει βάλει Like: 1832 times
- Του έχουν βάλει Like: 2416 times
Re: Νιτρικα- Φοσφωρικα
Revolution1925 έγραψε: ↑Πέμ 18 Οκτ 2018, 13:15Επιδή το τελευταίο τρίμηνο εγώ διαβάσει πάρα πολλά
πράγματα για το συγκεκριμένο θέμα ας πω και εγώ την γνώμη μου.
Καταρχήν το Redfield ratio είναι ένας μπούσουλας και όχι ο κανόνας. Αυτό που ισχύει στην φύση δεν μπορεί να ισχύει στα ενυδρεία μας για πολλούς και διάφορους λόγους. Γενικά παντως μια αναλογία 10:1 θεωρείται καλή στα ενυδρεία. Χωρίς αυτό ξαναλέω να αποτελεί κανόνας!
Η άλγη υπάρχει στην φύση και είναι μέρος της καλής λειτουργίας των υφαλων. Οπότε είναι φυσικό να υπάρχει σε μικρές ποσότητες και στα ενυδρεία μας. Αυτό που προσπαθούμε να αποφύγουμε είναι η έξαρση της σε σημείο να είναι ενοχλητική στο μάτι η στα ζωντανά που φιλοξενούμε.
Άλγη σε φυσιολογικά επίπεδα υπάρχει και καταναλώνετε από τα συνεργεία καθαρισμού του εκάστοτε συστήματος.
Το πως μπορούμε τώρα να κρατάμε σταθερές τιμές στα θρεπτικά τώρα. Η θεωρία λέει να βρεις μια ρουτίνα και να την ακολουθείς ευλαβικά.Με μια αυτόματη ταιστρα πχ σταθεροποιεις τα ταισματα σου.
Βρίσκεις και μια ρουτίνα στις αλλαγές σου ώστε να κρατιούνται τα θρεπτικά εκεί που θες και είσαι θεωρητικά οκ.
Φυσικά κάθε σύστημα είναι διαφορετικό και κάποιος μπορεί να κρατάει νιτρικά 20 και να μην έχει ίχνος άλγης ενώ κάποιος άλλος μπορεί να έχει χαμηλά θρεπτικά και να έχει αλγες.
Γενικά το σημαντικότερο πράγμα κατά την γνώμη μου είναι αυτό που διαβάζουμε όλοι ως πρώτο πράγμα στο θαλασσινό και αργότερα περνει ο κ***ς μας αέρα και το ξεχνάμε.
ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ. Αν έχεις ένα σύστημα που δουλεύει ΜΗΝ το πειράζεις και μην αλλάξεις τίποτα!
Το θέμα θρεπτικά είναι ένα πολύ σύνθετο ζήτημα όπως όλα τα πράγματα στα θαλασσινά ενυδρεία. Έχει να κάνει με το τι κοράλλια έχεις μέσα, σε τι ποσότητες, πόσο φωτισμό, τι είδος φωτισμού, τι καταναλωσεις έχεις, πόσα ψάρια κτλ.
Πάντως το μεγαλύτερο ποσοστό των χομπιστων απ ότι διαβάζω θεωρεί ότι με 2 νιτρικά είναι ένα σύστημα καλά.
Βασικό πράγμα να μην αφήσουμε ποτέ να μηδενίσουν είτε τα νιτρικά μας είτε τα φωσφορικά μας γιατί μετά θα έχουμε άλλα!
πολύ σωστή προσέγγιση Αρη..... .000
- GodFather
- Posts in topic: 3
- Δημοσιεύσεις: 1943
- Εγγραφή: Δευ 12 Φεβ 2018, 09:42
- Έχει βάλει Like: 136 times
- Του έχουν βάλει Like: 362 times
Re: Νιτρικα- Φοσφωρικα
Σε αυτά που δεν έχω σημειώσει συμφωνώ και εγώRevolution1925 έγραψε: ↑Πέμ 18 Οκτ 2018, 13:15Επιδή το τελευταίο τρίμηνο εγώ διαβάσει πάρα πολλά
πράγματα για το συγκεκριμένο θέμα ας πω και εγώ την γνώμη μου.
Καταρχήν το Redfield ratio είναι ένας μπούσουλας και όχι ο κανόνας. Αυτό που ισχύει στην φύση δεν μπορεί να ισχύει στα ενυδρεία μας για πολλούς και διάφορους λόγους. Γενικά παντως μια αναλογία 10:1
εννοείς 10 Νιτρικα με 1 Φωσφορικα ?
θεωρείται καλή στα ενυδρεία. Χωρίς αυτό ξαναλέω να αποτελεί κανόνας!
Η άλγη υπάρχει στην φύση και είναι μέρος της καλής λειτουργίας των υφαλων. Οπότε είναι φυσικό να υπάρχει σε μικρές ποσότητες και στα ενυδρεία μας. Αυτό που προσπαθούμε να αποφύγουμε είναι η έξαρση της σε σημείο να είναι ενοχλητική στο μάτι η στα ζωντανά που φιλοξενούμε.
Άλγη σε φυσιολογικά επίπεδα υπάρχει και καταναλώνετε από τα συνεργεία καθαρισμού του εκάστοτε συστήματος.
Το πως μπορούμε τώρα να κρατάμε σταθερές τιμές στα θρεπτικά τώρα. Η θεωρία λέει να βρεις μια ρουτίνα και να την ακολουθείς ευλαβικά.Με μια αυτόματη ταιστρα πχ σταθεροποιεις τα ταισματα σου.
Αυτό με την αυτόματη ταιστρα, που κρατάς σταθερό το τάισμα πως το πετυχαίνεις ?
Εγω όσες φορες το καλοκαίρι βάζω την ταιστρα, γινεται ο κακός χαμός, γιατι ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ δεν ρίχνει την ιδια ποσότητα τροφής.
Πιο πολλές πιθανότητες έχω με το χερι και το μάτι να πετυχω την "ιδια" ποσότητα τροφής, παρά με την ταίστρα.
Βρίσκεις και μια ρουτίνα στις αλλαγές σου ώστε να κρατιούνται τα θρεπτικά εκεί που θες και είσαι θεωρητικά οκ.
Φυσικά κάθε σύστημα είναι διαφορετικό και κάποιος μπορεί να κρατάει νιτρικά 20 και να μην έχει ίχνος άλγης ενώ κάποιος άλλος μπορεί να έχει χαμηλά θρεπτικά και να έχει αλγες.
Ναι αλλά τωρα αυτό που λες ανατρέπει αυτό που έγραφες πριν.
Αν καθε σύστημα είναι διαφορετικό (και συμφωνώ απόλυτα σε αυτό) πως παίρνεις τον πίνακα αυτό έστω και σαν "μπούσουλα" ? Σε τι στηρίζεσε αφού όλα είναι διαφορετικά ?
Για να φτιάξεις ένα μπουσουλα πρέπει να υπάρχουν κάποιες "σταθερές", αν αφαιρέσουμε αυτές τις "σταθερες", πως θα φτιάξεις μπούσουλα ?
Γενικά το σημαντικότερο πράγμα κατά την γνώμη μου είναι αυτό που διαβάζουμε όλοι ως πρώτο πράγμα στο θαλασσινό και αργότερα περνει ο κ***ς μας αέρα και το ξεχνάμε.
ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ. Αν έχεις ένα σύστημα που δουλεύει ΜΗΝ το πειράζεις και μην αλλάξεις τίποτα!
Το θέμα θρεπτικά είναι ένα πολύ σύνθετο ζήτημα όπως όλα τα πράγματα στα θαλασσινά ενυδρεία. Έχει να κάνει με το τι κοράλλια έχεις μέσα, σε τι ποσότητες, πόσο φωτισμό, τι είδος φωτισμού, τι καταναλωσεις έχεις, πόσα ψάρια κτλ.
Πάντως το μεγαλύτερο ποσοστό των χομπιστων απ ότι διαβάζω θεωρεί ότι με 2 νιτρικά είναι ένα σύστημα καλά.
εξαρτάται όπως είπες από πολλά...πχ το φωτισμό, το είδος του φωτισμού & την ένταση του, το είδος των κοραλιών που έχεις, κτλ...
Συνεπώς δεν γινεται να έχεις LPS χωρίς απαραίτητο φωτισμό και να έχεις 2 Νιτρικά. Τι θα τρώνε ?
ή θα έχεις αρκετο φωτισμό ..πχ LED με χαμηλα Νιτρικά ή θα έχεις Τ5 με υψηλά Νιτρικά...αν έχεις Τ5 με χαμηλά Νιτρικά πχ..2 ..τοτε τα LPS δεν θα έχουν ζωή.
Βασικό πράγμα να μην αφήσουμε ποτέ να μηδενίσουν είτε τα νιτρικά μας είτε τα φωσφορικά μας γιατί μετά θα έχουμε άλλα!
Λάμπρος.Τ
- Revolution1925
- Global Moderator
- Posts in topic: 2
- Δημοσιεύσεις: 410
- Εγγραφή: Δευ 05 Μαρ 2018, 12:03
- Τοποθεσία: Αριδαια
- Έχει βάλει Like: 86 times
- Του έχουν βάλει Like: 70 times
Re: Νιτρικα- Φοσφωρικα
Καταρχήν να ξεκαθαρίσω ότι όλα αυτά που γράφω είναι αυτά που έχω καταλάβει με τόσο καιρό διάβασμα.
Δεν προτείνω σε κανέναν να ακολουθήσει αυτά που γράφω! Ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις αποφάσεις του και για το ενυδρείο του!!! Για να μην παρεξηγουμαστε!
Είπαμε είναι ένας μπούσουλας! Δεν είναι κανόνας. Και γιατί δεν δουλεύει και ο Redfield ratio στα ενυδρεία μας. Τι Redfield ratio δείχνει μια αναλογία νιτρικών φωσφορικών 16:1 κάτι το οποίο μπορεί να ισχύει στην φύση αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ισχύσει στα ενυδρεία μας.
Στην θάλασσα υπάρχουν τεράστιες ποσότητες νερού και αμέτρητοι μικρό οργανισμοί, βακτηρια κτλ που ούτε καν οι επιστήμη δεν μπορεί να τους αναγνωρίσει η να είναι σίγουρη για όλους.
Αν δούλευε το Redfield ratio θεωρητικά θα μπορούσες να κρατήσεις πχ 100 νιτρικά αν έχεις 16 φωσφορικά.
Αν το κάνεις αυτό θα πάρεις το ενυδρείο στα χέρια και θα φύγεις και εσύ απ το σπίτι!
Για αυτό λέμε ότι είναι ένας μπούσουλας. Να είναι τα νιτρικά σου περισσότερα απ τα φωσφορικά σου. 1:10 θεωρείται απ ότι διαβάζω μια καλή αναλογία. Αλλά πάλι σου λέω είναι μια λογική για να ξέρεις που βρίσκεσαι.
Για την αυτόματη ταιστρα δεν ξέρω να σου πω γιατί δεν την έχω δουλέψει ποτέ. Απλά προτείνεται ως ένας τρόπος για σταθερά ταισματα. Παραπάνω πράγματα δεν ξέρω να σου πω.
Στην τρίτη κόκκινη επισήμανση σου τώρα.
Δεν περνεις σαν δεδομένο τίποτα.
Δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τίποτα. Δεν μπορεί ούτε η επιστήμη. Ναι το κάθε σύστημα είναι διαφορετικό και κάποιος μπορεί να κρατάει πολλά νιτρικά με καθαρό ενυδρείο. Το τι γίνεται στο σύστημα του, κανένας δεν το ξέρει. Αφού δουλεύει όμως καλό είναι να μην αλλάξει τίποτα.
Η θεωρία λέει ότι τα lps θέλουν περισσότερα θρεπτικά και τα sps σχεδόν μηδενικά. Έτσι λέει η θεωρία.
Εγώ πχ έχω παρατηρήσει ότι με 10 νιτρικά τα lps μου ήταν τούμπανα. Ψάξε τώρα σε οποιαδήποτε θάλασσα του πλανήτη να βρεις νιτρικά 10.δεν θα βρεις πουθενά!!!
Τα θρεπτικά στην θάλασσα είναι αποιροελαχιστα και τα τεστ που δουλεύουμε εμείς θα σου δείχνουν 0 πάντα. Και όμως υπάρχουν. Και όμως τα κοράλλια ζουν εκατομμύρια χρόνια χωρίς πρόβλημα. Είναι όμως θάλασσα το τι γίνεται δεν το ξέρει κανένα με σιγουριά.!
Πάμε τώρα στα ενυδρεία μας. Τοσα χρόνια όλοι πάλευαν να κρατάνε 0 νιτρικά γιατί αυτό ήταν το σωστό. Το χόμπι όμως αλλάξει τα μηχανήματα αλλάζουν οι παρατηρήσεις αλλάζουν. Πλέον το ιδανικό για τα sps θεωρητε το 2 νιτρικά. Πριν από 10 χρόνια αν έλεγες κάτι τέτοιο θα σε έτρωγαν ζωντανό.
Είπαμε όλα είναι σχετικά.
Πάμε τώρα στα τελευταία κόκκινα. Εγώ προσωπικά διαφωνώ με αυτό που λες γιατί είδα διαφορετικά πράγματα στο ενυδρείο μου. Θεωρώ ότι όσο πιο πολύ και καλό φωτισμό έχεις τόσο πιο πολύ ανοχή υπάρχει στα ανεβασμένα νιτρικά.
Είναι αποδεδειγμένο ότι τα κοράλλια καταναλώνουν νιτρικά.
Δούλευα με ένα φωτιστικό στο 50% με μόνιμα νιτρικά 10 με δύο ψάρια και πολύ χαμηλά ταισματα και 20% αλλαγές νερού την εβδομάδα.
Ανέβασα την ένταση του φωτιστικού σιγά σιγά μέχρι 90% και μετά προσθεσα ένα δεύτερο ίδιο και τα έβαλα να δουλεύουν από 50% το καθένα.
Με το υπήρχε αύξηση φωτισμού (με το ένα φωτιστικό ακόμα) παρατήρησα τρομερή ανάπτυξη απ τα κοράλλια μου. Τώρα μιλάμε ότι τα κοράλλια μεγάλωσαν σε έναν μήνα όσο δεν είχαν μεγαλώσει 1,5 χρόνο!!
Και ξαφνικά τα νιτρικά μου στο 0. Στο 0 φίλε πεντακάθαρο διάφανο στα τεστ. Από 10 μέσα σε σχεδόν 15-20 μέρες. Που πήγαν τα νιτρικά!?
Τα κατανάλωναν τα κοράλλια που η ανάπτυξη τους ήταν τεράστια σε σχέση με πριν.
Και δώσε τροφές και δώσε αμινοξεα και τα νιτρικά στο 0.
Εχει μια βδομάδα που ρίχνω νιτρικά στο ενυδρείο. Την πρώτη μέρα έριξα 1ppm νιτρικά και μέτρησα μετά από μια ώρα. Όντως τα νιτρικά ήταν 1. Την άλλη μέρα το μεσσημερι πάλι 0 νιτρικά!
Με μειωμένο φωτισμό λοιπόν και 10 νιτρικά το ενυδρείο ήταν πεντακάθαρο (μπορείς να δεις φώτο στο θέμα μου).
Με πιο πολύ φως 0 νιτρικά και μετά από δύο μήνες κυανο, dinoflagellates, και όλα τα κακά της μοιρας μου.
Άλλαξε η σταθερότητα του συστήματος. Απλά πράγματα. Μια βδομάδα τώρα ρίχνω νιτρικά. Βλέπω σιγά σιγά βελτίωση στα κοράλλια και ίσως βελτίωση στις αλγες-βακτήρια που εχω(δεν είμαι ακόμα τελείως σίγουρος)
Ο άνθρωπος που πήρες τα κοράλλια σου Λάμπρο δούλευε κάποια στιγμή με 20-30 νιτρικά με τ5 και το ενυδρείο του γυάλιζε. Το έβλεπα από κοντά.
Τελειώνοντας να πω ότι δεν υπάρχει κανένας σίγουρος τρόπος και όποιος σου πει κάτι τέτοιο κάνει λάθος.
Σε οτιδήποτε θέμα διαβάσεις για τα reef θα βρεις 100 διαφορετικές απαντήσεις, που όλες είναι σωστές, γιατί το καθένα απ αυτά δούλεψε στο ενυδρείο του ανθρώπου που το ειπε.
Κανένας δεν λέει ψέματα ο καθένας λέει τι παρατήρησε στο δικό του σύστημα. Αλλά στο δικό του! Το τι γίνεται πχ στο δικό σου σύστημα είναι άλλη δουλειά και κανένας δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στην φωτιά.
Εσύ παρατηρείς τι σύστημα σου και ανάλογα πράττεις.
Όταν ξεκίνησα με τα reef διάβαζα ότι ο καλύτερος τρόπος είναι να διαβάζεις το ενυδρείο σου. Και δεν μπορούσα να το καταλάβω πως μπορείς να διαβάσεις το σύστημα.
Με τον καιρό το κατάλαβα. Δεν μπορώ να σου εξηγήσω πως αλλά το διαβάζω πλέον μέχρι ένα σημείο.
Οι φίλοι μου που το βλέπουν το βλέπουν πάντα το ίδιο. Εγώ πλέον όχι. Καταλαβαίνω ποτέ το σύστημα πάει καλά και πότε όχι.
Μακάρι να υπήρχε κάποιο στάνταρ πράγμα να κάνεις και να είσαι πάντα πεντακάθαρος. Αλλά δεν υπάρχει.
Το θέμα είναι να βλέπεις τι δουλεύει στο δικό σου σύστημα. Μπορεί να μην δουλεύουν αυτά που κάνεις σε κανενός άλλου ενυδρείο αλλά αφού δουλεύουν στο δικό σου είσαι οκ.
Και είπαμε σταθερότητα!!
Φιλικά πάντα όλα!!
Δεν προτείνω σε κανέναν να ακολουθήσει αυτά που γράφω! Ο καθένας είναι υπεύθυνος για τις αποφάσεις του και για το ενυδρείο του!!! Για να μην παρεξηγουμαστε!
Είπαμε είναι ένας μπούσουλας! Δεν είναι κανόνας. Και γιατί δεν δουλεύει και ο Redfield ratio στα ενυδρεία μας. Τι Redfield ratio δείχνει μια αναλογία νιτρικών φωσφορικών 16:1 κάτι το οποίο μπορεί να ισχύει στην φύση αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να ισχύσει στα ενυδρεία μας.
Στην θάλασσα υπάρχουν τεράστιες ποσότητες νερού και αμέτρητοι μικρό οργανισμοί, βακτηρια κτλ που ούτε καν οι επιστήμη δεν μπορεί να τους αναγνωρίσει η να είναι σίγουρη για όλους.
Αν δούλευε το Redfield ratio θεωρητικά θα μπορούσες να κρατήσεις πχ 100 νιτρικά αν έχεις 16 φωσφορικά.
Αν το κάνεις αυτό θα πάρεις το ενυδρείο στα χέρια και θα φύγεις και εσύ απ το σπίτι!
Για αυτό λέμε ότι είναι ένας μπούσουλας. Να είναι τα νιτρικά σου περισσότερα απ τα φωσφορικά σου. 1:10 θεωρείται απ ότι διαβάζω μια καλή αναλογία. Αλλά πάλι σου λέω είναι μια λογική για να ξέρεις που βρίσκεσαι.
Για την αυτόματη ταιστρα δεν ξέρω να σου πω γιατί δεν την έχω δουλέψει ποτέ. Απλά προτείνεται ως ένας τρόπος για σταθερά ταισματα. Παραπάνω πράγματα δεν ξέρω να σου πω.
Στην τρίτη κόκκινη επισήμανση σου τώρα.
Δεν περνεις σαν δεδομένο τίποτα.
Δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για τίποτα. Δεν μπορεί ούτε η επιστήμη. Ναι το κάθε σύστημα είναι διαφορετικό και κάποιος μπορεί να κρατάει πολλά νιτρικά με καθαρό ενυδρείο. Το τι γίνεται στο σύστημα του, κανένας δεν το ξέρει. Αφού δουλεύει όμως καλό είναι να μην αλλάξει τίποτα.
Η θεωρία λέει ότι τα lps θέλουν περισσότερα θρεπτικά και τα sps σχεδόν μηδενικά. Έτσι λέει η θεωρία.
Εγώ πχ έχω παρατηρήσει ότι με 10 νιτρικά τα lps μου ήταν τούμπανα. Ψάξε τώρα σε οποιαδήποτε θάλασσα του πλανήτη να βρεις νιτρικά 10.δεν θα βρεις πουθενά!!!
Τα θρεπτικά στην θάλασσα είναι αποιροελαχιστα και τα τεστ που δουλεύουμε εμείς θα σου δείχνουν 0 πάντα. Και όμως υπάρχουν. Και όμως τα κοράλλια ζουν εκατομμύρια χρόνια χωρίς πρόβλημα. Είναι όμως θάλασσα το τι γίνεται δεν το ξέρει κανένα με σιγουριά.!
Πάμε τώρα στα ενυδρεία μας. Τοσα χρόνια όλοι πάλευαν να κρατάνε 0 νιτρικά γιατί αυτό ήταν το σωστό. Το χόμπι όμως αλλάξει τα μηχανήματα αλλάζουν οι παρατηρήσεις αλλάζουν. Πλέον το ιδανικό για τα sps θεωρητε το 2 νιτρικά. Πριν από 10 χρόνια αν έλεγες κάτι τέτοιο θα σε έτρωγαν ζωντανό.
Είπαμε όλα είναι σχετικά.
Πάμε τώρα στα τελευταία κόκκινα. Εγώ προσωπικά διαφωνώ με αυτό που λες γιατί είδα διαφορετικά πράγματα στο ενυδρείο μου. Θεωρώ ότι όσο πιο πολύ και καλό φωτισμό έχεις τόσο πιο πολύ ανοχή υπάρχει στα ανεβασμένα νιτρικά.
Είναι αποδεδειγμένο ότι τα κοράλλια καταναλώνουν νιτρικά.
Δούλευα με ένα φωτιστικό στο 50% με μόνιμα νιτρικά 10 με δύο ψάρια και πολύ χαμηλά ταισματα και 20% αλλαγές νερού την εβδομάδα.
Ανέβασα την ένταση του φωτιστικού σιγά σιγά μέχρι 90% και μετά προσθεσα ένα δεύτερο ίδιο και τα έβαλα να δουλεύουν από 50% το καθένα.
Με το υπήρχε αύξηση φωτισμού (με το ένα φωτιστικό ακόμα) παρατήρησα τρομερή ανάπτυξη απ τα κοράλλια μου. Τώρα μιλάμε ότι τα κοράλλια μεγάλωσαν σε έναν μήνα όσο δεν είχαν μεγαλώσει 1,5 χρόνο!!
Και ξαφνικά τα νιτρικά μου στο 0. Στο 0 φίλε πεντακάθαρο διάφανο στα τεστ. Από 10 μέσα σε σχεδόν 15-20 μέρες. Που πήγαν τα νιτρικά!?
Τα κατανάλωναν τα κοράλλια που η ανάπτυξη τους ήταν τεράστια σε σχέση με πριν.
Και δώσε τροφές και δώσε αμινοξεα και τα νιτρικά στο 0.
Εχει μια βδομάδα που ρίχνω νιτρικά στο ενυδρείο. Την πρώτη μέρα έριξα 1ppm νιτρικά και μέτρησα μετά από μια ώρα. Όντως τα νιτρικά ήταν 1. Την άλλη μέρα το μεσσημερι πάλι 0 νιτρικά!
Με μειωμένο φωτισμό λοιπόν και 10 νιτρικά το ενυδρείο ήταν πεντακάθαρο (μπορείς να δεις φώτο στο θέμα μου).
Με πιο πολύ φως 0 νιτρικά και μετά από δύο μήνες κυανο, dinoflagellates, και όλα τα κακά της μοιρας μου.
Άλλαξε η σταθερότητα του συστήματος. Απλά πράγματα. Μια βδομάδα τώρα ρίχνω νιτρικά. Βλέπω σιγά σιγά βελτίωση στα κοράλλια και ίσως βελτίωση στις αλγες-βακτήρια που εχω(δεν είμαι ακόμα τελείως σίγουρος)
Ο άνθρωπος που πήρες τα κοράλλια σου Λάμπρο δούλευε κάποια στιγμή με 20-30 νιτρικά με τ5 και το ενυδρείο του γυάλιζε. Το έβλεπα από κοντά.
Τελειώνοντας να πω ότι δεν υπάρχει κανένας σίγουρος τρόπος και όποιος σου πει κάτι τέτοιο κάνει λάθος.
Σε οτιδήποτε θέμα διαβάσεις για τα reef θα βρεις 100 διαφορετικές απαντήσεις, που όλες είναι σωστές, γιατί το καθένα απ αυτά δούλεψε στο ενυδρείο του ανθρώπου που το ειπε.
Κανένας δεν λέει ψέματα ο καθένας λέει τι παρατήρησε στο δικό του σύστημα. Αλλά στο δικό του! Το τι γίνεται πχ στο δικό σου σύστημα είναι άλλη δουλειά και κανένας δεν μπορεί να βάλει το χέρι του στην φωτιά.
Εσύ παρατηρείς τι σύστημα σου και ανάλογα πράττεις.
Όταν ξεκίνησα με τα reef διάβαζα ότι ο καλύτερος τρόπος είναι να διαβάζεις το ενυδρείο σου. Και δεν μπορούσα να το καταλάβω πως μπορείς να διαβάσεις το σύστημα.
Με τον καιρό το κατάλαβα. Δεν μπορώ να σου εξηγήσω πως αλλά το διαβάζω πλέον μέχρι ένα σημείο.
Οι φίλοι μου που το βλέπουν το βλέπουν πάντα το ίδιο. Εγώ πλέον όχι. Καταλαβαίνω ποτέ το σύστημα πάει καλά και πότε όχι.
Μακάρι να υπήρχε κάποιο στάνταρ πράγμα να κάνεις και να είσαι πάντα πεντακάθαρος. Αλλά δεν υπάρχει.
Το θέμα είναι να βλέπεις τι δουλεύει στο δικό σου σύστημα. Μπορεί να μην δουλεύουν αυτά που κάνεις σε κανενός άλλου ενυδρείο αλλά αφού δουλεύουν στο δικό σου είσαι οκ.
Και είπαμε σταθερότητα!!
Φιλικά πάντα όλα!!
- GodFather
- Posts in topic: 3
- Δημοσιεύσεις: 1943
- Εγγραφή: Δευ 12 Φεβ 2018, 09:42
- Έχει βάλει Like: 136 times
- Του έχουν βάλει Like: 362 times
Re: Νιτρικα- Φοσφωρικα
Θα γράψω μονο για τον φωτισμό και τα Νιτρικά.
Λέμε ακριβώς το ίδιο πράγμα...!!!
Αυτο έγραψα και εγώ.... οτι παιδιά που έχουν πολλά Νιτρικά (από αυτόν που πήρα κάποια κομμάτια και τον ξέρεις..είχε φτάσει στα 50 Νιτρικα..οχι απλά 20-30) εάν έχουν Τ5 φωτισμό, όλα είναι μια χαρά.
Αν τώρα με τα ίδια Νιτρικά (πχ 50) είχαν LED με πολλά watt και το δουλεύανε στο 80 με 90% τότε θα είχαν γεμίσει άλγες.
όπως επίσης αν είχαν LED με πολλά watt φωτισμό και ένταση (πχ στο 80% και πάνω) και είχανε νιτρικά στο 0 ή στο 2 θα είχαν θέμα στα LPS κοράλια τους και αν και εφόσον είχαν και μηδεν φωσφορικά τότε θα είχαν ακόμη περισσότερα προβλήματα.
Στα υπόλοιπα σε γενικές γραμμές συμφωνώ.
Λέμε ακριβώς το ίδιο πράγμα...!!!
Αυτο έγραψα και εγώ.... οτι παιδιά που έχουν πολλά Νιτρικά (από αυτόν που πήρα κάποια κομμάτια και τον ξέρεις..είχε φτάσει στα 50 Νιτρικα..οχι απλά 20-30) εάν έχουν Τ5 φωτισμό, όλα είναι μια χαρά.
Αν τώρα με τα ίδια Νιτρικά (πχ 50) είχαν LED με πολλά watt και το δουλεύανε στο 80 με 90% τότε θα είχαν γεμίσει άλγες.
όπως επίσης αν είχαν LED με πολλά watt φωτισμό και ένταση (πχ στο 80% και πάνω) και είχανε νιτρικά στο 0 ή στο 2 θα είχαν θέμα στα LPS κοράλια τους και αν και εφόσον είχαν και μηδεν φωσφορικά τότε θα είχαν ακόμη περισσότερα προβλήματα.
Στα υπόλοιπα σε γενικές γραμμές συμφωνώ.
Λάμπρος.Τ
-
- Global Moderator
- Posts in topic: 1
- Δημοσιεύσεις: 2333
- Εγγραφή: Σάβ 26 Μάιος 2018, 00:41
- Τοποθεσία: Μαρούσι
- Έχει βάλει Like: 320 times
- Του έχουν βάλει Like: 532 times
Re: Νιτρικα- Φοσφωρικα
Κάπου διάβαζα σε ένα Λινκ θα το βρω ότι υπάρχει αναλογία ανάμεσα σε φωσφορικά νιτρικά και στοιχεία άνθρακα θα το βρω και θα σας το βάλω έλεγε ακριβώς τις αναλογίες για το ιδανικό reef!!!
- Kostas82
- Posts in topic: 1
- Δημοσιεύσεις: 461
- Εγγραφή: Κυρ 11 Φεβ 2018, 12:13
- Τοποθεσία: Athens
- Έχει βάλει Like: 0
- Του έχουν βάλει Like: 1 time
Re: Νιτρικα- Φοσφωρικα
Εγώ τα κρατάω όλα 0 και ταιζω πολύ για να μην μπερδευομαι
main 850l,sub 200l,frag farm 200l, sub2 80l
Light: diy custom multichip led, R.o. ww , Top off: ww
Skinmer: Atb big econo
Reactors: shurran jetstream1 C.R., zeo reactor diy, active carbon diy
Circulation: jebao Dosing pump Marine color
Light: diy custom multichip led, R.o. ww , Top off: ww
Skinmer: Atb big econo
Reactors: shurran jetstream1 C.R., zeo reactor diy, active carbon diy
Circulation: jebao Dosing pump Marine color